Innebandy24 har öppnat butik i Bromma
“Strategisk satsning”
E-handlaren lanserade sin första butik under hösten, och valet föll på Bromma. Nu satsar man på ännu fler samarbeten med föreningar och ett större sortiment.
- Innebandy24 har öppnat sin första fysiska butik.
- Tre personer har anställts.
- Årets Black Week blev en succé, med mer än plus 70% jämfört med ifjol.
I höstas tog Innebandy24 ett stort steg framåt när de öppnade sin första fysiska butik. I samband med detta samlade man all logistik och lager för e-handeln på samma plats som butiken, som finns på Ranhammarsvägen i Bromma.
Efter drygt tre månader med en fysisk butik kan Magnus Jopevi, VD och ägare på Innebandy24, konstatera att butiken ger dem helt nya förutsättningar, exempelvis gällande sortiment och att skapa fler samarbeten med föreningar.
-Något som vi har saknat för att ta nästa steg är att föreningarna ska kunna komma in i en fysisk butik för att “klämma och känna” på produkter och kläder. Nu har vi de möjligheterna och det känns väldigt kul och spännande, säger Magnus.
Lansering av butiken innebar att man anställde tre personer, alla med stor passion och kunskap om innebandy. Samtliga nyanställda är aktiva som licensierade spelare.
Tillväxt på 50 procent under 2024
Den nyligen avslutade Black Week-perioden blev riktigt lyckad. Försäljningen under veckan ökade med över 70 procent jämfört med samma period förra året.
En stor skillnad mot ifjol är att Innebandy24 numera har lagret i egen regi i anslutning till den fysiska butiken. En förmåga som testades rejält, för bara på måndagen under Black Week skickades hela tio pallar med leveranser.
-Jag är glad och stolt över att vi har lyckats skicka ut inom 24 timmar till nästan alla kunder. Många kunder som är bosatta i Stockholmsområdet valde även att beställa online och sedan hämta upp i butiken, en tjänst som vi inte har kunnat erbjuda tidigare, säger Magnus.
2023 omsatte Innebandy24 drygt 5,2 miljoner kronor. För 2024 kommer omsättningen att öka med cirka 50 procent. Dock väntas resultatet bli negativt, eftersom man är i en kraftig tillväxtfas och har prioriterat investeringar för framtida expansion.
-Vi har gjort flera strategiska satsningar på både e-handel och vår fysiska butik i Bromma vilket jag skulle säga har bidragit till den starka utvecklingen. Förutom tillväxt i omsättning har vi också lyckats stärka våra marginaler genom optimerade inköp och effektivare verksamhet, säger Magnus Jopevi.